W tym odcinku naszym gościem jest mistrz sztuki tworzenia wyobrażonych światów – Krzysztof M. Maj. Badacz humanistyki cyfrowej, groznawca, autor, redaktor, tłumacz, youtuber. Rozmawiamy o medium, które liczy sobie już pół wieku, o światotworzeniu, narracji, języku w grach komputerowych.
Czy gra wideo jest medium doskonałym? Jest w stanie zmieścić w sobie muzykę, film, książkę i porwać nas bez reszty. Gry są z nami od ponad pół wieku, a nadal w oczach ogółu to jedynie lekkostrawna rozrywka, od której na pewno nie zmądrzejemy. Czy w tym kontekście tak drastycznie różnią się od seriali lub książek? Budowanie odpowiedniej narracji, atmosfery, postaci, tła, to cechy wspólne. Tak w książce, filmie, jak i grze wideo, stworzenie wciągającego świata jest jednak ogromnym wyzwaniem. Nasz rozmówca dzieli się wskazówkami, które leżą u podstaw sukcesu w tej materii.
Krzysztof M. Maj poza działalnością naukową dzieli się swoją encyklopedyczną wiedzą za pośrednictwem kanału w serwisie YouTube i regularnie zbiera tam ogromną publiczność. Jego wiedza i pasja do gier, literatury i edukacji jest inspiracją dla wszystkich, którzy wierzą w moc nowych technologii i chcą na własne oczy zobaczyć, jak mogą one zmieniać świat na lepsze.
https://www.youtube.com/@KrzysztofMMaj
- Jak stworzyć świat wirtualny, który wciągnie gracza?
- Czy to, w jakim języku projektowana jest gra ma znaczenie?
- Jak osiągnąć stan immersji?
- Dlaczego groznawstwo nie jest dyscypliną naukową?
Posłuchajcie!
#gamedev #technologia #edukacja #spoleczenstwo