Światy, których nie ma – Krzysztof M. Maj [PODCAST]

W tym odcinku naszym gościem jest mistrz sztuki tworzenia wyobrażonych światów – Krzysztof M. Maj. Badacz humanistyki cyfrowej, groznawca, autor, redaktor, tłumacz, youtuber. Rozmawiamy o medium, które liczy sobie już pół wieku, o światotworzeniu, narracji, języku w grach komputerowych.

Czy gra wideo jest medium doskonałym? Jest w stanie zmieścić w sobie muzykę, film, książkę i porwać nas bez reszty. Gry są z nami od ponad pół wieku, a nadal w oczach ogółu to jedynie lekkostrawna rozrywka, od której na pewno nie zmądrzejemy. Czy w tym kontekście tak drastycznie różnią się od seriali lub książek? Budowanie odpowiedniej narracji, atmosfery, postaci, tła, to cechy wspólne. Tak w książce, filmie, jak i grze wideo, stworzenie wciągającego świata jest jednak ogromnym wyzwaniem. Nasz rozmówca dzieli się wskazówkami, które leżą u podstaw sukcesu w tej materii.

Krzysztof M. Maj poza działalnością naukową dzieli się swoją encyklopedyczną wiedzą za pośrednictwem kanału w serwisie YouTube i regularnie zbiera tam ogromną publiczność. Jego wiedza i pasja do gier, literatury i edukacji jest inspiracją dla wszystkich, którzy wierzą w moc nowych technologii i chcą na własne oczy zobaczyć, jak mogą one zmieniać świat na lepsze.

https://www.youtube.com/@KrzysztofMMaj

  • Jak stworzyć świat wirtualny, który wciągnie gracza?
  • Czy to, w jakim języku projektowana jest gra ma znaczenie?
  • Jak osiągnąć stan immersji?
  • Dlaczego groznawstwo nie jest dyscypliną naukową?

Posłuchajcie!

#gamedev #technologia #edukacja #spoleczenstwo

Więcej odcinków

Podziel się z innymi!

small_c_popup.png

Zadaj nam dowolne pytanie – nasz konsultant skontaktuje się z Tobą szybciej niż możesz się tego spodziewać.

Szybki kontakt